Witajcie! Lingyun „LukeHop” Hu opowie wam o naszym najnowszym bohaterze, Ivernie, i o tym, jak dzięki animacji zdefiniowaliśmy i uwypukliliśmy jego charakter.
Osobowość i cykle biegu
Osobowość bohatera zawsze jest pierwszą rzeczą, którą musimy określić, zanim ruszymy z produkcją. To najważniejszy element, który wyróżnia bohatera spośród innych i wpływa na każdy aspekt jego wyglądu. Ivern zaczął jako pokojowo nastawiona, tajemnicza postać w typie mędrca zen, chociaż chcieliśmy, żeby był bardziej dynamicznym, energicznym dziwakiem. Chodziło między innymi o to, żeby odróżnić Iverna od Maokaia i Zyry, którzy oboje wykorzystują moc natury w sposób gwałtowny i agresywny.Ponieważ cykle biegu są najczęściej używaną animacją w League of Legends, traktujemy je jako fundament, na którym konstruowany jest bohater. Chociaż to tylko parę sekund animacji, osiągnięcie zadowalającego rezultatu może zabrać kilka iteracji projektowania. Chciałem, by cykl biegu Iverna przypominał ruch ogrodnika przechadzającego się po swoim ogrodzie. Miał być swobodny i pewny siebie. Ivern lubi zwiedzać własne królestwo. Chcąc to podkreślić, wydłużyłem jego kręgosłup, uniosłem głowę i pozwoliłem mu stawiać naprawdę długie, przesadne kroki. Po opracowaniu biegu z podstawową prędkością musieliśmy przygotować różne wersje cyklu biegu, by dopasować je do prędkości Iverna, gdy używa butów albo korzysta z innych wzmocnień prędkości.
[video src="https://news-a.akamaihd.net/public/images/articles/2016/october/ivern-anim/IvernRunSeq2.mp4" /]
Giętki jak witka, a nie „drewniany” jak deska
Następna była animacja zielonego tatusia, gdy jest bezczynny! Animacja bezczynności to zwykle pierwsze, co widzicie po wejściu do gry, a także podstawowy element, który łączy niemal wszystkie pozostałe animacje. Dlatego chcieliśmy zadbać o to, aby ta animacja doskonale pasowała do postaci, a ponadto uwypuklała jej unikalną sylwetkę. W przypadku Iverna zdecydowaliśmy się uniknąć tradycyjnego archetypu „zwalistego drzewca” i podkreśliliśmy jego wzmocnioną przez naturę gibkość. Przygotowaliśmy dla niego specjalną prawą rękę, którą może wyciągać i skręcać jak pnącze.
[video src="https://news-a.akamaihd.net/public/images/articles/2016/october/ivern-anim/IvernIdle.mp4" /]
Animacja powrotu również jest niesamowicie ważna dla kreowania
osobowości. Dla animatorów stanowi świetną okazję, by popisać się
błyskotliwą animacją trwającą około dziewięć sekund. Zgodnie z moim
pomysłem, Ivern, jako przyjaciel lasu, troszczy się o życie wszystkich
istot i chciałby zaprowadzić je do bezpiecznego miejsca… w zabawny
sposób!
[video src="https://news-a.akamaihd.net/public/images/articles/2016/october/ivern-anim/IvernRecallSpawn.mp4" /]
Animacja w rozgrywce
Wszystkie animacje lokomocji są wesołe, ale czasami Ivern musi też walczyć dla swojej drużyny. Mimo że ma wrażliwą duszę, Ivern może dać nauczkę komuś, kto próbuje skrzywdzić jego przyjaciół. Zadanie postawione przed naszymi animatorami brzmiało: „Jak możemy utrzymać to przyjazne wrażenie, a jednocześnie zapewnić graczom satysfakcję, gdy Ivern walczy?”. Znalezione przez nas rozwiązanie polega na tym, że zamiast bić wrogów za pomocą potężnych ciosów lub kopniaków, Ivern wymierza komiczne klapsy i pstryczki.
[video src="https://news-a.akamaihd.net/public/images/articles/2016/october/ivern-anim/IvernAttack.mp4" /]
Praca nad Ivernem była sporym wyzwaniem, ale także świetną zabawą i
jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc pokazać go światu! Mamy nadzieję,
że będziecie znakomicie się bawili, grając tym bohaterem!Dzięki za przeczytanie!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz