Nad Aurelion Solem pracowaliśmy przez długi czas – lata, jeżeli spojrzeć na jego początki. Omawialiśmy już problemy związane z Ao Shinem – możecie o nich przeczytać tutaj – ale oto, co się stało, gdy wróciliśmy do deski kreślarskiej, aby stworzyć Architekta Gwiazd, który przybywa na Runeterrę.
Pomimo wcześniejszych problemów uważaliśmy, że smok jest bardzo fajnym motywem dla bohatera, więc w pierwszej kolejności postanowiliśmy wykombinować, jaki rodzaj smoka chcemy stworzyć. Próbowaliśmy robić smoki z motywem dymu i ziemi, a potem umieścić je w jednej z frakcji Runeterry. Jednak niezależnie od tego, czy ubieraliśmy ich w stroje noxiańskie, hextechowe czy ioniańskie, coś zawsze było nie tak. Zaczęliśmy myśleć o czymś większym… i w trakcie tego otrzymaliśmy grafiki od zespołu Budowniczych, który obecnie pracował nad zmianą wyglądu oraz historii Góry Targon.
Wtedy nas olśniło. Zamiast wciskać smoka do jednej z istniejących już frakcji, postanowiliśmy, że będzie pochodził spoza Runeterry! Góra Targon była czymś w stylu pomostu między Runeterrą i światem astralnym – szczególnie w przypadku Leony i Diany – więc powiązanie z tym bohatera wydawało nam się logiczne. Przynajmniej oznaczało, że mogliśmy zrobić coś dużego, zwiększając jego rozmiar ponad wszystko, co uczyniliśmy do tej pory. Spójrzmy prawdzie w oczy: jeżeli chodzi o smoki, epickość liczy się najbardziej.
Smocza mechanika
Zaczęliśmy inspirować się nocnym niebem, wykorzystując wygląd komety – z płonącym i jasnym początkiem oraz zanikającym ogonem – aby stworzyć ciało dla smoka…
Nawet zanim zaplanowaliśmy dla niego umiejętności, jego kształt i rozmiar sprawiały, że nie był bohaterem, jakiego chcieliśmy stworzyć. Wczesny ogon smoka podążał za nim i sprawiał, że bardzo łatwo było go trafić za pomocą umiejętności mierzonych. Staraliśmy się coś z tym zdziałać. Próbowaliśmy zrobić z niego wytrzymałego bohatera, co pasowałoby do kształtu, ale nie do naszej fantazji przemierzającego kosmos, magicznego smoka. Zaczęliśmy też napotykać problemy dotyczące jego ogona, związane z grafiką i rozgrywką. Poza tym, że wyglądał bardziej jak wąż niż smok, mógł udać się do potrójnych zarośli w górnej alei. Gdyby głowę umieścił w jednych z nich, tułów wystawałby poza nie, zaś koniec ogona znajdowałby się w trzecich zaroślach. Co oznaczało to dla widoczności w grze? Te problemy doprowadziły nas do sprawdzania innych kształtów ciała i zaczęliśmy inspirować się nocnym niebem, wykorzystując wygląd komety – z płonącym i jasnym początkiem oraz zanikającym ogonem – aby stworzyć ciało dla smoka. Z początku jest ono stałe, ale staje się coraz bardziej eteryczne – z gwiazdami umieszczonymi w środku – im bliżej jego znacznie skróconego ogona.
Opinie były pozytywne. Byliśmy na dobrym tropie. Następnie musieliśmy wymyślić, jak smok będzie wyglądał w grze. Byliśmy bardzo świadomi tego, że smoki wyglądają różnie w rozmaitych częściach świata (są wielkie, latają i zieją ogniem w zachodnich mitach, a wężowe i powiązane z wodą na wschodzie), więc chcieliśmy stworzyć coś, co nie będzie przechylać się za bardzo w jedną ze stron. Jednocześnie zaczęliśmy prace nad charakterem smoka. Bardzo fajnie tworzyło się olbrzymiego, kosmicznego smoka, ale kim on był? Jak mogliśmy w sensowny sposób umieścić tę istotę, potencjalnie wielkości galaktyki, w naszym świecie? Jak lub czemu wchodzi on w interakcję z mieszkańcami Runeterry?
Smok gwiazda rocka
Kim więc jest dokładnie ten gigantyczny smok kosmiczny? Zaczęliśmy myśleć o samym kosmosie oraz o tym, co smok w ogóle tam robił. Po kilku nieudanych próbach zaczęliśmy myśleć o nim jak o niebiańskim stwórcy, kimś, kto dosłownie tworzył całe galaktyki podczas swoich wędrówek. Zamiast bestii w stylu Rek’Sai, był artystą – pięknym, magicznym stworzeniem, które od wieków tworzy konstelacje widoczne na nocnym niebie. Pomysł pasował do jego wyglądu, więc zdecydowaliśmy się na niego. Jednakże potrzebowaliśmy czegoś, co by nas zaskoczyło, co popsułoby jego idealny wizerunek. Więc poza wspaniałością, uczyniliśmy go pompatycznym.
Jednakże potrzebowaliśmy czegoś, co by nas zaskoczyło, co popsułoby jego idealny wizerunek…
Gdy mieliśmy już ogarnięte „kto?”, stanęło przed nami kolejne duże pytanie, związane z postacią: dlaczego? Dlaczego tu był? Powróciliśmy do Góry Targon i zaczęliśmy myśleć o jej potencjalnych powiązaniach z Aurelion Solem. Po poznaniu historii Aspektów postanowiliśmy, że uda nam się powiązać te dwie rzeczy. Stworzyliśmy historię, według której Aurelion Sol był dumną istotą, która otrzymała koronę od Targonian, pozornie w celu uznania jej wspaniałości, a w rzeczywistości, aby ją zniewolić. Mówiąc prosto, został oszukany – stał się ofiarą swej aroganckiej dumy – i służył Targonianom, zanim wreszcie odkrył powód, aby przybyć na Runeterrę: odzyskanie wolności. Nie streścimy tu jego historii, ale idealnie pasowała do charakteru, który mu nadaliśmy.
Powróciliśmy do Góry Targon i zaczęliśmy myśleć o jej potencjalnych powiązaniach z Aurelion Solem…
Manipulator gwiazd
Wiedzieliśmy, że smok będzie dysponował potężną mocą magiczną, ale nie mógł być, jak ujął to RiotWrekz: «czarodziejem w przebraniu smoka».
Wykończenie twórcy
Postanowiliśmy wykorzystać fizyczny wygląd przedniej połowy ciała Architekta Gwiazd do pokazania, jaką władzę miała nad nim targoniańska korona…
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz